Altres temps, altres costums. Records de la meua joventut. Coses que hem gaudit i algunes han desaparegut. La raó, no tinc ni idea. Bo, idea si que tinc, però val més deixar-ho així. Diumenge de vesprada, els amics han agafat lesamotos i se nhan anat, uns (els que no festegen) a la discoteca, i els altres al cinema (els que tenen núvia). Ells treballen (més dinerets), jo estudie (butxaca foradada i sempre buida), però eixe no és el motiu de no eixir de festa. A mi, em costa quedar-me a casa, perquè el dissabte mhe gastat part de la pagueta (500 pts.) en el sopar (120 pts.) i en els 2 vicis. No, no sóc fumador,  1 duro (5 pessetes) per comprar regalíssia (arrel de la planta que es xupla i rossega amb sabor únic i dolç). Regaliz, réglisse, regolizia, regalice (castellans, francesos, italians, portuguesos) és el nom vulgar més comú amb el qual es coneix la glycyrriza glabra. És una planta de riba (ribera) o terres de ceps i oliveres humides i pot arribar a fer arrels dun metre.
Què faig el diumenge per la vesprada? Alce la persiana de la cambra i obric la finestra per a què entre la llum. Damunt del tendur (tauleta redona) deixe oberts els llibres i lestoig (xicotet recipient per guardar les coses descola com el llapis n.2 amb la seua goma desborrar en un extrem, la maquineta de fer punta i els bolis bics de colors).  Engege laarradiet i escolte un programa esportiu (Carrusel Esportiu).
El dèiem esportiu però sols radiava partits de futbol. Tots els partits eren el mateix dia i a la mateixa hora. El futbol era de tots, més familiar. Per cert, ara que ningú em mira ni mescolta, us puc dir (per als lectors del feisbuk)   en lletra (font , calibri) xicoteta (tamany n. 9)  i cursiva
que baix dels llibres tenia la quiniela (1-X-2) i una llibreta amb els resultats i les classificacions.
Sí, laltre vici, el 1-X-2. Em gastava dos duros (2 apostes simples). Li dèiem el 1-X-2 perquè teníem que posar el signe que corresponia en cada casella i no com després que sols es posa el signe X al resultat.  Tenies que encertar 12, 13 o 14 resultats. Jo, si no recorde malament, no vaig passar mai de 7/9. Com bon aficionat que em creia, jugava a la lògica i res. Laltra setmana posava els resultats amb la trompa hexagonal del 1-X-2 que tenia i on encara encertava menys, 3/5. Total, fa anys que em vas retirar del joc, ja no jugue a res, però continue en la butxaca foradada i buida. Daixò parlarem un altre dia. Bon cap de setmana.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog