gelor fins els ossos

Fa un fred que pela ! de veritat de la bona, acabe de passar per davant de dos rellotges/termòmetres i un marca 0 graus i l'altre 1 grau de temperatura. Mireu si fa fred que comença a nevar, Sí, bolves ben grosses, però no acaba de collar/quallar (tinc un dubte en el verb i en aquests moments no tinc cap diccionari ni el SALT). Els menuts i els més majors gaudim d'ella malgrat que després ho reneguem per la brutícia que crea en casa. Però qui no ha jugat amb ella, s'ha esgolat o tirat boles de neus ?. Jo le sofrida des de menut, allà a Soria , on l'hivern feia que la neu estiguera més d'un mes al carrer, però això crec que ara no m'agrada massa ni com esport ni res. Bé, la veritat que com paisatge sí, es veritablement idílica i conciliadora de bons menjars i dolços besets al racó del foc. Al meu poble comprem farina i fem "bollos" (més coneguts com coques de dacsa, malgrat ser farina de blat) acompanyats d'un bon all-i-oli i anxoves salades. El vi acabaet de xafar i encetem la bota de vi malgrat estar en ebullició i massa dolcet. Són hores de gaudir les històries dels majors, crec que ja comence a estar dins d'eixa colla perquè el poble està "despoblant-se" i les anècdotes les conte jo als meus fills.Ací és quan es valora el temps i les amistats perquè el rellotge "s'apara". Com sempre, i no crec que siguen exageracions, diuen que abans nevava més dies i més quantitats, però vegent els canelobres de les cases i els ninots que podem fer en la neu , ja no se que pensar. Ara tenim llenya de sobra, perquè estem tallant els arbres per la soca ...diuen que el que no deixa deixar-ho, però també està el que diu ...si vols collir has de sembrar... i nosaltres per culpa de la globalització, dels preus barats (de la matèria primera perquè els productes d'adobar,ruixar,mà d'obra està méns enllà dels núvols) i de la poca rendabilitat de la terra no estem sembrant res, ans al contrari, jo i molta més gent, estem deixant les terres hermes. Faré les olives, a 0,24 cm. d'euro el kilo, les ametles les paguen a 1 euro el kilo. Ara , tu lector, ves compra un litre d'oli (3 €) o una barra de torró i em parlem. Mireu, en el soterrar, d'un familiar ( 92 anys) un cosí hem contava... he tret 600 € de les taronges i al dia següent he anat a pagar l'aigua del rec... 700 €...sobren les paraules perquè els dits (estic al carrer) estan "congelant-se" i jo estic quedant-me "tieso"..

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog