una de llibres

Un usuari de la biblioteca em torna un llibre que jo li havia recomanat , el de Rafael Chirbes "Crematorio" de l'editorial Anagrama i publicat en l'any 2007 quan ell em fa un comentari i em diu: vols que te'n deixe un meu ? És un llibre amb molts de personatges, un vocabulari molt ample i com l'obra de Chirbes sense punts ni punts i a part. Açò era per nadal i ara l'he acabada de llegir. M'ha costat un poquet perquè s'ha unit el poc de temps que tinc per a mi junt a ser una obra molt espessa. Són narracions caòtiques, amb l'aparició de cents de personatges i l'ús de tècniques cubistes per les fragmentacions dels textos: com un collage. Les comparacions són odioses però si algú ha llegit a "Ulisses" de J.Joyce és una obra narrada com una reflexió interna.  Com vos acabe de dir no te punts , però si que hi ha diàlegs entre els personatges que es relacionen entre sí. No se, podríem catalogar-la com un monòleg interior continu sense punts. Val, us dic : l'obra està escrita l'any 69 i l'escriptor és C.J.Cela en l'editorial Noguer i el títol ahí va : "Vísperas, festividad y octava de San Camilo del año 1936 en Madrid" més coneguda com San Camilo.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog