Palau de la Música combinat amb Escala i Corda

No sóc cap expert en música, més bé, em reconec una persona que desconeix la matèria. Malgrat tenir un pare amant d'ella, no ha estat fins que els meus fills han començat a posar els dits sobre les tecles dels instruments (oboè i clarinet) que m'ha assebentat d'un món meravellós de sons i amics. Es fa costera amunt, no tenir coneixements de les coses i per això vaig guadir tant del concert celebrat al Palau de la Música per part del Cercle Musical Primitiva d'Albaida. Dirigit pel director ontinyentí Saül Gómez van completar un programa musical de quasi dues hores impressionant on més d'un pare/mare/iaio es van eixir unes llàgrimes d'emoció i de sentiments externs. La veritat que la sala Iturbi ja per si impressiona als neòfits com jo i si això unim les peces que vam gaudir va fer més dolç encara l'audició : La Vella d'Albaida, La Passió de Crist ( amb la narració de Jovi), Extreme Make-Over, Cloudburst i Teogonica. Tot aquest èxit ve donat, crec jo, com a conseqüència d'una llarga tradició musical : Els orígens de la música a Albaida es remonten a mitjans del segle XVII (1655) quan un grup de 12 músics va ser contractat per a actuar a les festes de Xinxilla (Albacete), segons consta a l'Arxiu Municipal....
i piano piano cap el poble, si la meua Vall (Laguar), on vaig fer un passeig matinal de records i desventures vegent com tinc els bancals plantats per mi (oliveres) d'erms i mal cuidats (un altre dia parlaré de la terra)....c'est la vie...i vaig pensar m'en vaig amb mon pare (Pepito), la dona (Rosa) i el meu germà (Pere) a veure un amic (Héctor) jugar a pilota al trinquet de Murla d'escala i corda . Allí vam veure com es mou el món de la pilota, dels jugadors professionals, dels interessos de les travesses, d'un club i un poble que estima i impulsa el nostre i seu esport autòcton : la pilota valenciana. Ho dic pel preu de l'entrada (7 €) , per la tele gravant la partida (Canal 9), pel lliurament de guardons als "impulsors" (Emilio El Surdo), per les dones (6€) de Murla unes enteses en la matèria (l'amiga Rosanna), per l'escola de pilota (un bon exemple a seguir), i per la paella organitzada pel club (Saoret)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog