el proper 1 de juny es celebrarà al poble de Bocairent la vint-i-sisena edició de la Trobada d’Escoles en Valencià de la Vall d'Albaida(2013). Fa tretze anys (pasqua 2000) jo hi vaig estar amb el meu fill de cinc anys, la meua dona embarassada (vam tenir la xiqueta a setembre) amb els amics de l’escoleta  municipal “La Vila”. Vam ballar al Sr. Paco Muñoz en la plaça de Bous fins caure esgotats, dinàrem “pepitos de pasqua” a la Plaça dels Furs i la Trobada durava tot el dia (matí i vesprada).
Primer parlaré dels pepitos fets per l’amiga Maribel (els seus pares tenien un forn), puix al meu poble no se’n fan i era la primera vegada que escoltava i menjava eixe entrepà. No sé per què es fan sempre en Pasqua... supose que són costums de poble. El que sí sé és que em van agradar molt.
INGREDIENTS:
-Pepitos (veure fotografia) ; -Carn picada (de porc); -Pit de pollastre; -Xampinyons; -Pebre roig ; -Tomaca ratllada; -Llet; -Ou; -Oli; -Sal
ELABORACIÓ:
-En una paella, sofregim la carn picada i el pollastre. Quan ja està, retirem la carn i tallem el pit de pollastre a trossets ben xicotets. En la mateixa paella, fregim els xampinyons també tallats a trossets ben xicotets i els retirem. Després tallem el
pebre i el fregim i, quan ja està fet, li afegim la tomaca ratllada. i baixem el foc, perquè la tomaca no vol massa foc A cada ingredient per separat li hem anat posant sal, i a la tomaca, li posem un poc de sal i un poc de sucre, per matar-li l'acidesa. Quan veiem que la tomaca ja està bona, afegim la carn i els xampinyons i ho deixem tot al foc prou ratet, perquè s'acabe de coure tot junt i vaja agarrant bon gustet. Després apaguem el foc i deixem que es refrede un poc. Anem a preparar els pepitos. Els fem un tallet al lateral i, amb una cullera, o amb el dit ben net, els anem treient tota la molla de dins. Per aquest mateix forat, amb una cullereta, els anem omplint amb el sofregit, assegurant-nos sobre tot que les puntes queden plenes. Una vegada els tenim tots plens, preparem dos plats, un amb llet i un altre amb ou batut, i una paella amb oli abundant ben calent. Passem cada pepito per la llet, deixant que empape bé, i després per l'ou i els fregim, no molt, per evitar que es cremen. Els posem en un plat amb paper de cuina per escórrer l'oli i ja estan.
Del Sr. Paco Muñoz  poc i molt puc dir que la gent no conega. Sols dos notes curioses de la seua biografia : estigué nou mesos de diaca a Bocairent (anys 60) i el ple de l'ajuntament bocairentí (any 2008) li atorgà la medalla d'or de la vila. Paco Muñoz (València, 1939) és un cantant i escriptor valencià: de vocació tardana. Va començar a cantar esperonat per Ovidi Montllor(Alcoi) i és molt popular per la seua especial dedicació a la cançó infantil. A la biblioteca d’Albaida podeu trobar-lo de la següent manera
-         Paco Muñoz canta per als xiquets 3 [grabación sonora]. CD 1: Introducció. El Miquelet de la Seu. El millor. El ball de la civada. La masereta. Serra de Mariola. El tio Pep. Jo soc un artista. La polenta. Joan Petit. Jambori. La panderola. Ball de la polca. La meua burreta. Jo menge en el ditet. Una mare té una filla. La mar es calma. Nosaltres som els cavallers. Rosarum. El tren de Carcaixent. Napoleó. Pepe Tono. Cavallers de la Taula Rodona. CD 2: Els oficis. Els conillets. El cu-cut. Els colors. Canço de les pometes. Jo sóc un pobre music. Jo tenia un borriquet. Oh Susanna. Picasoques. Un gat tenia una puça. Bingo. Adeu al Xesco Boix. A dins del bosc. Pare Jaume. Cada dia al mati. Baix del pont de Cullera. Nyam-nyam. Un senyor. La pastoreta. Ara juguem. La tarara. Diuen que hi havia. Serra de Mariola.
-         La masereta / Paco Muñoz ; dibuixos d'Anna Roig.- (Contem i cantem ; 1)
-         Cançoneret valencià de Nadal [Grabación sonora] / recull de nadales de Manuel Sanchis Guarner.- Pastorers i pastoreres / canta Al Tall; La nit de Nadal / Paco Muñoz; L'asguinaldo de Tonet / Lluís Miquel i Al Tall; A Betlem me'n vull anar / Carraixet; Esta nit és bona nit/ Carraixet, Tica Grou; Maria anava parter / Al Tall; Tampa, tapam! / Al Tall; Estes festes de Nadal / Lluís El Sifoner; Doneu-me el guirlando / Carraixet; Ou, Ou, quina meravella/ Josep Lluís Valldecabres; Tot los anys / Paco Muñoz; Camina, Maria / Carraixet; A sonetes, toca manetes / Maria i Vicent