L’amiga benissera dels meus fills canta allò de “... el futur és imprevisible (però) Que soc, afortunada, afortunada I soc...” per als qui no la conegueu (a la cantant): li diuen Abril.

Tot ve a conte quan, l’altre dia, el google em pregunta que estic pensant. Escric els números 80 73 62 i en menys que canta el pollastre i el seu rellotge biològic intern (5 del matí) la AI (artificial intelligence) o IA em respon : “és una seqüència numèrica que s’interpreta com a codis decimals ASCII o també potser una cadena codificada en Base 64”.

Com? 

Què? 

Aquesta vegada he “enganyat” a la IA perquè aquesta no pensa com una persona humana.

Ai quan de mal ens fa la ia si no s’aplica correctament!!!

Eixa seqüència numèrica és l’edat (80 anys, els més major; 73 anys, el del mig; 62 anys, el més jove) que tenim les 3 persones que estem xarrant i bevent a la barra del bar del poble que acaben de “reobrir” (L'Hedrera). 

És dissabte de migdia, jo volia escodrinyar “la reformeta” i estava a soles, quan entren les altres dues persones parlant dels seus temes. Els salude i els pregunte si volen que els convide a una ronda. 

Tracte fet!! em diuen als dos a l’hora. 

Però cadascú paga una ronda i ens anem cap a casa.

Voleu saber de què vam xarrar? 

No, no vam parlar ni de futbol ni de pilota. 

Vam parlar de les moreres i els cucs de seda que hi havia al poble quan ells eren menuts, de la pesseta a l’euro i els actuals preus, de fer hortalissa regant a manta i fent cavallons, de baixar en la moto a treballar fora del poble, d’esmorzar al bancal,....

Viure en un poble (gran o menut) fa que la vida comunitària siga molt més estreta. Les quadrilles (colles) no són generacionals perquè, moltes vegades, no hi ha cap “quinto” (mateixa edat) al teu poble.

 

Les quadrilles, solen ser, en un poble, el cor de la vida social i integradora de la mateixa.

I on es produïa (parle en passat perquè cada vegada passa menys: xarxes socials, responsables del canvi social actual) eixe punt d’encontre intergeneracional? 

al BAR del poble!! 

El bar és molt més que un lloc per a menjar o beure. És l’autèntic centre neuràlgic de la vida social.

 


 

 

 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog