Plors, i més plors!! Ràbia, i més ràbia!!  Crits, i més crits!! Preguntes sense respostes : On està? Per què no hi és? per què jo?
I... Per què no?
 La mort és tan real com la vida, la mort forma part de la vida i sabem que les persones que estimem ens van deixant al llarg del camí.
La Parella, pares/mares, germans/es, tios/es, nebots/des, iaios/es, amics/gues, etc. Tots i totes són una part molt important en la nostra vida. Totes i totes estem en aquest joc que és la vida i labsència dalguns dells tenim que saber afrontar-la. Quan perdem a algú que estimem, hem dintentar i saber enfrontar-se al buit que ha deixat. Qualsevol pèrdua ens provoca tristesa i desolació. En la vida devem parlar amb naturalitat sobre la mort i manifestar la importància de lamistat en els moments difícils.
Lestima no es gasta, ni es trenca, ni es pega, ni es cus, ni sarregla, sempre estimarem. Inclús després de la mort. Lestima continuarà en forma de cel, d’àngel, destel, de fotografia, etc. El voler, com el llum, no moren, duren i encara que no el veges i no sàpigues on està, sempre el sentiràs a dins teu.
Per a mi, per a tu, i per a tots/es vosaltres que esteu en aquest cas del dol i la perduda duna persona estimada.

⟺⟺⟺⟺⟺
Històries que em fan pensar... sobrin les portes de la biblioteca i entra. Té més de 50 anys, fa cara dhaver dormit malament o poc. El salude i em contesta :
-Bon dia, Josep. Ací estem de nou, un dia més.
-Com va? 
-Rodant i reg(d)olant!! Què vols que el conte? Estic en atur des de fa la tira de temps, no tinc estudis, el metge em dóna pastilles per a la depressió i faig una vida rutinària.  Tot seguit em diu:
-Vols que té la conte? Amb el cap li dic que sí un poc amb la mosca darrere lorella.
-Malce a les sis i mitja del matí i isc a passejar fins que obris la biblioteca.
Ens mirem als ulls, un moment de silenci i parla
-Segurament tens curiositat  de saber el motiu i el preguntaràs per què tan prompte vull vindre a la biblioteca? Però, primer, Josep, espolsat eixa mosca que tens darrere lorella i tho conte.
Em ruboritze, espolse la mosca i pare lorella.
-Hui en dia sols tinc una ambició : llegir tots els dies un llibre a la biblioteca. Qualsevol cosa! Però no vull que ho escrigues dins deixa tele que és linternet (xarxes socials). No vull ser notícia, sols vull acabar la lectura.
Dia complet a la biblioteca: joventut (vitalitat, oralitat i imaginació) i maduresa (silenci, lectura). Bona nit!

⟺⟺⟺⟺⟺⟺
Toquen les campanes a missa de diumenge, pareix pasqua per loratge que tenim. Però no, sols falten tres dies per a què els músics celebren a la seua patrona (-a quin mes estic i quina és?).  El sol entra per la porta del forn i es reflexa en el telèfon mòbil com si fos un espill reflectint-se en el sostre. Jugueu a buscar la rateta?
No em digueu que no heu jugat mai a fer la rateta amb un tros de vidre, espill, rellotge, etc.  Mentre la trobeu, jo vos contaré una coseta :  lexercici de la música estava malvist i desconsiderat, potser perquè els joglars i els histriònics (actors i comediants en sentit pejoratiu) foren jueus i alarbs (nadius de lAràbia). No ho tinc clar. Anys enrere (això encara ho he conegut jo. Vaja si que sóc vellet!!), quan venien les festes del poble, als músics no sels pagava en diners, sels donava llit per dormir i sels parava taula per a menjar. Músics humils.
Xicotet homenatge per als jocs populars i per als amics i amigues que hui en dia poden viure de la música.
⟺⟺⟺⟺ ⟺
Estic ordenant un document de lany 1748 on savisa que Vicente Pascual no pot exercir lofici de cirurgià  perquè no ha revalidat la seua llicència i que Josefa Capilla, vídua, tampoc podrà obrir la botiga del seu home mort (era apotecari) malgrat tenir mancebo maestro (auxiliar pràctic sense títol). En això he recordat que tinc que anar a la farmàcia per medicaments (això té el fer-se vellet!).  Les farmàcies tenen com a símbol una serp enroscada a una copa ( la copa d'Higiea, deessa de la salut; no confondre amb el bastó i la serp dEsculapi que és el símbol de la medicina). Li ho pregunte al xic de la farmàcia i em diu que la paraula pharmakeia (substància que altera la naturalesa del cos) té un doble significat (medicament i verí) i que la serp, antigament, es tenia com un animal beneficiós perquè coneix els secrets de la terra mare (i sinó què li ho diguen a una tia meua que els té una fredat (por)).
Però sabeu què? Lapotecari del poble mha dit a cau dorella qui té oli de pericó, no li cal metge ni doctor
⟺⟺⟺⟺⟺ 
Educar és estimar. tal pare, tal fill , em part per herència i en part per imitació es solen semblar o com diuen a Pego carretera de conills, conforme són els pares, són els fills.
Pares: bo, adoptiu, de família, putatiu, polític, manllevat,...
Mares: adoptiva, sobrevinguda, de llet, postissa, tràfec, miques, paciència, romanços,...
Fills i filles: major, gran, extern, legítim, natural, bastard, bord, adulteri, de ventura, sacríleg, incestuós, de puta, polític, de llet, adoptiu, ...
lletra  “de pares a fills” / Els Catarres
com caminant sobre l'aigua
t'obriràs totes les portes
sempre el somriure a la cara
no et faltarà cap resposta

viuràs més de mil vides
tastaràs els millors vins
trepitjaràs terres llunyanes
mai no perdràs el camí

podria dir que la vida et serà sempre fàcil
però el temps del dubte vindrà
no temis caure en els llocs més difícils
viure és aprendre a aixecar-se

com caminant sobre brases
també coneixeràs drames
quan la vida ensenyi les urpes
respon amb l'amor més ferotge

no et mancarà mai coratge
per enfrontar les teves pors
troba el teu somni invencible
i crida'l amb tot el teu cor

1  de desembre de 2017

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog