ara resulta que sóc foraster als dos pobles. Però si parles com ells, no notes “el dejo” que tens, què dius? d’on has tret eixa paraula? no potser, no m’aclareix, entre al bar a fer-me el bombó dels matins i demane unes llesques de pa torrat en oli i sal. Llesques? diràs rodanxes. Què feu hui? aneu a ramullar?, m’han dit que ja teniu podats els fruitals. No, ací primer esporguem i després anem a arreplegar la brosta i cremar la ramutxa, què no te’n recordes? bé, me’n vaig que a la biblioteca tenen que alçar un tabic de brics? de cartons de llet i de suc? Josep, estàs fent major. Què no home, què no! de rajoles del 7 per a fer una sala on es puguen fer activitats sense destorbar als que vénen a estudiar o llegir i després quan tanque tinc que anar a enfaixar-me. Què ara portes faixa? recollons pandereta, que no m’enteneu res : que tenim partida de pilota al trinquet i tinc que arreglar-me(enrotllar-me) les mans per a jugar al raspall. Què jugueu en l’eina de les dents? no, dona, no, fem una raspotada i després anem de cassoleta que hui és dijous. Ah! què allí també es mengeu el recipient? No et dic que el trobe canviat. No, no confonem, per favor, és típic menjar arròs al forn els dijous. Vosaltres (o nosaltres, ja estic marejat i no sí sóc d’ací o d’allà) poseu cigrons a la paella i no la netegeu pel cul. Voldràs dir que no escurem el caldero?. Bé, saps que, vols que ens tranquil·litzem i com ha plogut ens anem a l’ombria de la muntanya a veure si trobem esclata-sangs? bona idea, agafe la cistella de vímet i anem, jo sols conec els pebrassos, seran de la mateixa família de bolets, no trobes?
mira ni par a tu, ni per a mi, ens alcem de bon matí, quan clareja el dia, ens fem una bona caminada pel terme, abans de l’hora d’esmorzar ens fem un barrejat (mescla de mistela i cassalla) i acabem amb una copa d’herberet parlant de les nostres i de les vostres coses. Què et sembla la idea?
ni d’allà, ni d’ací, dels dos,
però què bonica és la diversitat lingüística dels valencians

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog